Probeer steeds tijdig in het ziekenhuis aanwezig te zijn (15 minuten voor het afgesproken uur). Hou ook rekening met mogelijk druk verkeer of eventuele verminderde bereikbaarheid (bv. wegens wegwerkzaamheden of wegomleiding).
Kroonveldlaan 50 - 9200 Dendermonde
Wilt u een afspraak maken voor een raadpleging? Klik hier.
Wilt u een zorgafdeling contacteren? U vindt hier alle informatie.
Wordt u binnenkort opgenomen in het ziekenhuis? Contacteer dan de dienst opnameplanning.
Met de wagen:
Er is een grote bezoekersparking en een aparte inrit voor dienst spoedgevallen.
Voetgangers en (brom-)fietsers:
neem de aparte toegang (tussen de inrit spoedgevallen en de inrit bezoekersparking), er is een fietsenstalling nabij de hoofdingang.
Heeft u een afspraak in het Chirurgisch Dagcentrum (dagingreep) of Blok Oost (raadpleging)?
Neem de inrit voor de bezoekersparking en volg de bewegwijzering naar het Chirurgisch Dagcentrum en/of Blok Oost.
Elke dienst en afdeling is te bereiken volgens een intern routesysteem.
Volg de bewegwijzering in het ziekenhuis.
Klik hier voor het overzicht van routes.
Polikliniek, dialyse, medische beeldvorming
Koevliet 6 - 9240 Zele
052 45 64 00
Let op: centrum Zele is autoluw sinds juli 2022
Met de wagen naar campus Zele:
De Koevliet is bereikbaar via de Driesstraat.
Hoe via de Kouterstraat de Driesstraat bereiken?
De Kouterstraat is een eenrichtingstraat richting Markt.
Je slaat linksaf in
- de Lange Akker (hier is vanaf 03.04.2023 opnieuw 2-richtingsverkeer mogelijk)
- ofwel de Drieputtenstraat (1-richtingsstraat)
- ofwel de K. Haegensstraat (2-richtingsstraat).
Deze 3 straten komen uit in de Driesstraat, waar je opnieuw linksaf slaat richting Koevliet.
Via de Kouterstraat kan je tot aan het Julie Billiartplein om daar te parkeren en te voet verder te gaan.
Onze campus bevindt zich 300 meter verder in de Koevliet.
Voetgangers en (brom-)fietsers:
De Koevliet is in beide richtingen vlot toegankelijk voor voetgangers en fietsers.
Zie ook www.zele.be/de-kern en www.zele.be/aanpassingen-circulatieplan
Met het openbaar vervoer
Het ziekenhuis is 7 dagen op 7 bereikbaar met de belbus. Dit geldt zowel voor campus Dendermonde als voor campus Zele.
U kan vanuit het ziekenhuis (zowel campus Dendermonde als campus Zele) met de Belbusfoon gratis naar de belbuscentrale bellen terwijl u wacht. U vindt de telefoon rechts van het onthaal.
Komt u met de trein? U kan -mits tijdige reservering- aan het station van Dendermonde overstappen op een belbus naar het ziekenhuis.
Informatie over dienstregelingen van treinen vindt u op de site van de NMBS.
Met de liftbus
De liftbus is een busdienst van de Stad Dendermonde, aangepast voor rolstoelgebruikers.
Voor meer informatie bel de Minder Mobielen Centrale: 052 37 85 17.
Met vervoer via uw ziekenfonds
Ziekenfondsen organiseren vervoer van of naar het ziekenhuis bij opname, ontslag, ambulante behandeling en bij sommige revalidatiebehandelingen. Het vervoer gebeurt met personenwagens en ziekenwagens.
Voor meer info neemt u best contact op met uw lokaal ziekenfonds.
Parking Dendermonde - hoofdgebouw
Uw begeleider kan u afzetten aan de kiss&ride zone aan de hoofdingang.
Parkeerplaatsen voor mindervaliden bevinden zich eveneens aan de hoofdingang.
In de inkomhal van het ziekenhuis kan u een rolstoel nemen. Deze werken met een jeton die u bij de onthaalmedewerkers kan krijgen.
Voor ouders van jonge kinderen (tot 12 maanden) zijn er voorbehouden plaatsen op de hoofdparking, nabij de fietsenstalling. Plaats aan uw voorruit de roze parkeerkaart die ouders van jonge kinderen in het ziekenhuis krijgen op de kraamafdeling of kinderafdeling.
Parking Dendermonde - Blok Oost
Blok Oost heeft een eigen kiss&ride zone en een aantal parkeerplaatsen voor mindervaliden aan de ingang van dit afzonderlijke gebouw.
Parking Dendermonde - Chirurgisch Dagcentrum
Het chirurgisch dagcentrum is gelegen in een aparte vleugel, verbonden aan het hoofdgebouw, en heeft een eigen parking. U neemt de hoofdinrit van de bezoekersparking en volgt daarna de pijlen richting dagcentrum. Indien uw begeleider meteen weer wegrijdt, kan hij/zij u afzetten aan de‘kiss&ride zone, vóór de ingang van het dagcentrum. Wanneer uw begeleider bij u blijft, kan hij/zij parkeren in de overdekte parking onder het dagcentrum, die specifiek voorbehouden is voor patiënten van het chirurgisch dagcentrum.
Openingsuren bezoekersparking
06.00u tot 21.00u
Na 21.00u neemt u de ingang van de dienst spoedgevallen via de slagboom 'Spoed'.
U kan daar ook parkeren.
Tarieven
parkeertijd hoofdgebouw en Blok Oost | tarief |
---|---|
minder dan 30 minuten | gratis |
minder dan 1 uur | € 2,50 |
minder dan 3 uur | € 3,00 |
minder dan 5 uur | € 4,50 |
meer dan 5 uur | € 5,00 |
parking Chirurgisch Dagcentrum | € 3,00 |
Neem een ticket aan de slagboom bij het binnenrijden van de bezoekersparking. Laat dit ticket niet achter in de wagen! Bij het verlaten van het ziekenhuis moet u uw ticket valideren aan de automaat in de inkomhal (voor het hoofdgebouw) of aan de automaat in Blok Oost (wanneer uw raadpleging in dit gebouw is). Opgelet: u kan enkel betalen met bankkaart, niet met cash geld.
Wanneer is parkeren gratis?
Parkeerabonnement
parkeerduur | tarief |
---|---|
1 week | € 20,00 |
Ticket verloren?
U kan een nieuw ticket nemen aan de automaat voor € 6,00.
Campus Zele heeft geen eigen parkeergelegenheid.
U kan meestal wel gemakkelijk parkeren aan de kant van de weg (Koevliet).
Let op: Koevliet = blauwe zone. Gebruik dus steeds op parkeerschijf.
Huisregels inzake sociale media
Via onze sociale media kanalen willen we je op de hoogte houden over az Sint-Blasius. Reacties op onze berichten, vragen en suggesties zijn van harte welkom, mits het aangenaam blijft voor iedereen.
Hieronder alvast enkele afspraken.
Respect voor elkaar
Zorg ervoor dat je op een respectvolle manier communiceert. Blijf altijd vriendelijk; zet anderen niet voor schut. Wees voorzichtig met humor, ironie en sarcasme: ze kunnen anders geïnterpreteerd worden dan bedoeld. Beledigende en racistische reacties en/of grove taal zijn niet welkom op onze sociale media. Ook negatieve berichten waarin een persoon met naam genoemd wordt en reacties die agressie goedpraten worden verwijderd.
Uiten van meningen
Iedereen is vrij om zijn mening te geven. Denk wel goed na voordat je iets post.
Bij twijfel: niet doen. Als je iets post, schrijf dan in de ik-vorm en geef duidelijk aan dat het jouw persoonlijke mening is.
Privacy
Blijf voorzichtig en discreet. Bescherm je eigen privacy door geen onnodige details te geven. Als ziekenhuis hechten we het grootste belang aan de privacy van onze patiënten.
Het is daarom niet toegestaan patiënten met naam de vermelden. Ook het publiceren van foto's van patiënten, of van foto's die afbreuk doen aan de waardigheid van de zorgactiviteit, is niet toegestaan. Bij alle foto's is uitdrukkelijke goedkeuring van de gefotografeerde persoon een vereiste.
Geen commerciële berichten
Berichten met commerciële doeleinden of andere zaken die geen link hebben met ons ziekenhuis, horen niet thuis op onze sociale media. Ze zullen verwijderd worden.
Eigen medewerkers
Voor eigen artsen, medewerkers en vrijwilligers gelden enkele bijkomende regels. Deze zijn ook opgenomen in het arbeidsreglement.
Richtlijnen voor medewerkers inzake sociale media
Volgende extra richtlijnen gelden voor al onze artsen, medewerkers en vrijwilligers, bovenop de huisregels voor sociale media die in ons ziekenhuis algemeen geldend zijn.
Bij twijfel neem contact op met de dienst communicatie.
Jij bent onze belangrijkste ambassadeur
Wat je doet of zegt, kan onze reputatie beïnvloeden, zowel positief als negatief. Je blijft immers altijd een medewerker van az Sint-Blasius. Wees loyaal tegenover het ziekenhuis. Als je een probleem wil aankaarten of kritiek hebt, doe je dat via de interne kanalen, niet via sociale media. Het publiceren van foto's die afbreuk doen aan de waardigheid van een collega, van het ziekenhuis, of van de zorgactiviteit, is niet toegestaan.
Vakkennis
Als je berichten of commentaar ziet over onderwerpen die vakkennis vereisen, wees dan voorzichtig met de verleiding om onmiddellijk hierop te reageren. Bij twijfel kan je steeds contact opnemen met de dienst communicatie.
Eigen zorggebonden sociale media?
Indien je als team of dienst van az Sint-Blasius een eigen zorggerelateerde Facebookpagina wil starten, of een ander initiatief wil nemen inzake sociale media, dien je voorafgaand toestemming te vragen aan de directie. Ook gebruik van de naam of het logo van az Sint-Blasius in sociale media kan enkel na voorafgaand akkoord. Je kan hiervoor contact opnemen met dienst communicatie.
Arbeidsreglement
Ook voor sociale media gelden de bepalingen van het arbeidsreglement over
az Sint-Blasius | Powered by Mentoring Systems