Raadgevingen bij het maken van een afspraak
- Voor een raadpleging voorzien de dermatologen ruim voldoende tijd: zo kan je rustig jouw probleem bespreken en kan de dermatoloog samen met jou zoeken naar een goede oplossing.
- Tijdens één consultatiemoment voorzien we de tijd die nodig is voor één patiënt. Indien je een raadpleging wenst voor 2 of meer personen, vermeld dit dan duidelijk bij het maken van de afspraak. Meerdere patiënten tijdens één consultatie geeft de dermatologen onvoldoende tijd om je huidprobleem grondig aan de pakken. Bovendien creëert dit ook lange wachttijden voor de volgende patiënten.
- Het heeft geen zin om foto's van familieleden met een huidprobleem mee te brengen naar je raadpleging en hierover advies te vragen. Wij kunnen geen diagnose stellen op basis van een foto. Bovendien is hiervoor geen tijd tijdens je raadpleging.
- Het is niet altijd mogelijk om meerdere problemen te bespreken tijdens éénzelfde raadpleging. De dermatoloog zal in dit geval een volgende afspraak vastleggen.
- Kom steeds op tijd voor je afspraak, anders laat je volgende patiënten wachten. We proberen wachttijden te beperken, maar dit is niet altijd mogelijk. Dank voor jouw begrip hiervoor.
- Kleine ingrepen, behandeling van spataders, peelings, behandeling met botulintoxine (Botox) of fillers en allergietesten kunnen enkel gepland worden na een voorafgaande consultatie bij de dermatoloog.
- Wanneer je niet aanwezig kan zijn op jouw afspraak, laat het ons dan tijdig weten (24 uur vooraf). De vrijgekomen tijd kunnen we immers gebruiken om andere patiënten verder te helpen. Bovendien voorkom je dat wij je een annulatierekening moeten sturen.